3.15.2008

Keep the distance...

Nu var det nära att detta blev ett djupt inlägg om hur feg jag är innerst inne. The chickenshitchick! Men nä, jag vill inte berätta om det. Jag upprätthåller min iskalla fasad istället och övergår till något ytligare.
Idag ska det handla om Foppa-tofflor, leggings och vita sneakers.
Ni som känner mig (iofs de enda som läser min blogg, om ens dem) vet att jag fuckin freakin avskyr foppa-tofflor! Och yes I know, jag är knappast den enda. Men jag är en av de som inte ens tycker att det är OK för sjuksköterskor att lalla omkring i dessa vidriga skapelser ett nattskift på Akademiska. Jag menar, varför skulle det vara okej? Jag står och går också hela dagarna på jobbet. Inte fan knatar jag runt i foppa-tofflor för det!! Nej, det är en förolämpning mot sin omgivning att använda dessa i allmänna utrymmen. Jag lagstiftar mot.
Nu till leggings... Detta är ett påfund som inte ens alla mina närmsta vänner känner till att jag föraktar. Min ständiga vapendragare och dissar-kollega vet. Och han håller med. Det gillar jag.
Men kära vänner, ni som använder dessa otäcka halva strumpbyxor... Jag älskar er lika mycket oavsett!
Jag tycker leggings är hemska, opraktiska och helt och hållet onödiga. Jag menar, om du har en söt kjol eller klänning på dig, varför envisas med att klä ner den med ett par ugly ass leggings!? Det är roligt att vara fin! Man får vara fin, uppklädd även till vardags. Fega inte ur genom att dra på er dessa. Och känner du dig naken? Dra på dig ett par hederliga strumpbyxor istället. Jag vill inte se en fjärdedel av dina ben. Allt eller inget tack! As usual i min värld...
Återigen, jag lagstiftar mot!

Men nu till vita sneakers... I LOVE. Me like a lot... vita sneakers, vinst varje gång!
Till jeans, till chinos, till kjol, till klänning. Till ALLT! Me like. Det är kärlek, äkta kärlek!

3 kommentarer:

Eva sa...

Åh jag som älskar leggings. Tycker att det är det guds gåva till kvinnan!! Vill ju framhäva mina spiror=) Mer leggings till folket!!!

meetthedeepme sa...

Men ja precis, du ska framhäva dina spiror, inte gömma dem i ett par leggings. Låt dina söta ben dansa fritt utan att bli kapade på hälften av ett onödigt tygstycke. :)

Anonym sa...

Nej sluta nu! Nu är du fjantig! Leggings är toppen!!!