3.20.2008

Sol, påsk och fjärilar i min mage.

Solen skiner därute och himlen är fanastiskt blå! Jag ska ut och springa så fort jag fått i mig lite frukost. Problemet är ju bara att det gått en propp här hemma, och jag har ingen att byta med, och jag kan inte äta frukost om jag inte har en propp eftersom jag måste ha spisen och vattenkokaren för att göra äggröra och kaffe. Jag får helt enkelt snällt sitta här och vänta på att klockan blir nio.
Det är skärtorsdag idag. The påsk is back! Jag har alltid så svårt att minnas varför vi firar alla dessa högtider. Är ju inte så kristlig av mig. Men igår påminnde min kära Anne mig om att vi firar att den skäggiga snubben spikades upp på korset! Tjoooohoooo, här ska firas!!
När jag var liten skuttade jag omkring med rosor på kinden den här dagen och delade ut små teckningar till höger och vänster i utbyte mot en stor mängd godis. Är det inte märkligt att man nu när man är äldre inte behöver anstränga sig det minsta för att komma åt godiset. Är det kanske därför det inte känns riktigt lika åtråvärt. Eller beror det på att man nu när man blivit äldre inser att man kan få betala ett surt pris för de där godisbitarna så småningom ändå? Med kroppen som insats... Jag påminner mig själv om att sommaren snart är här, med andra ord beach-08.
Det finns fjärilar i min mage. Otäcka underbara fjärilar som säkert är hundra till antalet. Stundtals vill jag bara skrika och slita mitt hår. Gömma mig under täcket för att det här gör mig livrädd. Köra huvudet genom en vägg. PANG!

GLAD PÅSK PÅ ER MINA KÄRINGAR



1 kommentar:

danidanger sa...

Ha ha ha. Fan vad fint sagt, och så osammanhängande inlägg. Jag älskar det. Du hoppar mellan fyra eller fem ämnnen utan att bry dig. Underbart. Undrar hur många fler än jag som ser det. Glad att jag känner dig så väl att jag gör det. Puss å kram. Ses ikväll!